.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
10 فرمان براي پيشگيري از درد گردن

گردن‌‌درد ، مشكل نسبتا شايعي است كه براي بعضي‌ها اتفاق مي‌افتد ، بخصوص كساني كه شغلشان به‌نحوي است كه سر را بايد پايين نگاه دارند.

سر انسان حدود چهار تا پنج كيلوگرم وزن دارد. وظيفه تحمل اين وزن نسبتا سنگين را مهره‌هاي قسمت فوقاني ستون فقرات و ماهيچه‌هاي اطراف آن بر عهده دارند. هنگامي كه سر به حالت عمودي قرار گيرد اين وزن بين ماهيچه‌ها و مهره‌ها به ميزان مساوي تقسيم مي‌شود ولي در صورتي كه به مدت طولاني وضعيتي متفاوت و خميده به جلو داشته باشد، اين فشار وزن روي گردن افزايش يافته و در نتيجه دردهاي گردني به وجود مي‌آيد.

10 فرمان براي پيشگيري

1- پس از حداكثر يك ساعت نشستن پياپي پشت ميز يا حتي پشت فرمان اتومبيل، محل خود را ترك كرده و با انجام تمرينات مناسب، عضلات را تقويت كنيد.

2- اكثر افراد براي ورزش دادن گردن حركاتي چرخشي و خم كردن‌هايي ناگهاني و سريع به طرفين را انجام مي‌دهند و انتظار دارند با اين حركات وضعيت گردنشان بهتر شود، اما حقيقت اين است كه تمرين‌هاي سريع نه‌تنها از دردهاي گردن نمي‌كاهد بلكه مي‌تواند صدمات جدي به مهره‌هاي آن وارد كند.

3- ورزش بسيار مناسب براي گردن حركات كششي است. براي اين منظور ابتدا سر را به طرف پايين خم كرده به صورتي كه چانه به قفسه سينه برسد. در اين حالت تا شماره 10 بشماريد، سپس سر را به طرف بالا خم كرده و سقف را نظاره كنيد. در اين حالت نيز تا 10 شماره كنيد. در مرحله بعدي سر را به طرف يك شانه برگردانده و با دست طرف مقابل با فشار روي چانه، سر را به طرف شانه هل دهيد تا در واقع چانه به موازات قرار گيرد. اين كار را با طرف ديگر نيز تكرار كنيد. هريك از اين وضعيت‌ها را بيش از شمردن تا عدد 10 ادامه ندهيد.

4- اگر گردن‌درد داريد يا حتي براي راحتي بيشتر گردن، از بالشتك‌هاي مخصوص يا تكه حوله‌اي كه به صورت لوله‌اي درآمده استفاده كنيد. اين بالشتك و يا حوله حمايت مضاعفي براي گردن خواهد بود.

5-‌ اين كار را هنگام مسافرت‌هاي طولاني‌مدت در ماشين و هواپيما نيز انجام دهيد. پشت سري‌هاي مناسب اتومبيل دقيقا همين كار را انجام مي‌دهند.

6- هنگام خوابيدن سعي كنيد از بالش كوتاه استفاده كنيد، به طوري كه سرتان در امتداد بدن قرار گيرد نه اين‌كه خم شود.

7- در هنگام مطالعه بهتر است كتاب را تا جايي كه مي‌توانيد بالا بياوريد. يكي از عادت‌‌هاي غلطي كه بسياري هنگام مطالعه دارند، اين است كه سر را خيلي زياد و براي مدتي طولاني به سمت پايين خم مي‌‌كنند. اين عادت‌‌ها در طولاني‌‌‌مدت مي‌تواند به گردن‌‌درد منتهي شود.

8- يك كار ساده و عادت مفيد براي حفظ سلامت گردن اين است كه هميشه گردن خود را چه در حالت ايستاده، نشسته، يا راه رفتن، صاف و عمود بر بدن نگهداريد ،به طوري كه هيچ زاويه‌اي با بدن نسازد. نترسيد كسي به شما نمي‌‌گويد عصا قورت داده‌ايد .

9- اگر با كامپيوتر كار مي‌كنيد بهتر است صفحه كارتان به گونه‌اي باشد كه خيلي مجبور نشويد سر و گردن‌ را به سمت پايين خم كنيد. پزشكان توصيه مي‌كنند سر و گردن بيشتر از 25 درجه به سمت پايين خم نشود.

10- هنگام رانندگي تا آنجا كه مي‌توانيد به فرمان نزديك‌تر بنشينيد تا مجبور نشويد دست‌هايتان را دراز كنيد و به فرمان برسانيد، چرا كه با اين كار به طور مستقيم و غيرمستقيم به گردن فشار مي‌آيد و موجب گردن‌درد مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.